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TEXTOS
Resumen: La autora presenta un estudio gramatical de las locuciones que hacemos sobre nuestras experiencias perceptuales para distinguir a los contenidos intencionales, de los objetos materiales y las entidades mentales.
Resumen: El carácter fenoménico de la experiencia perceptual involucra la representación del color, la forma y el movimiento. ¿La representación involucra categorías de nivel-superior? Defensores de una perspectiva conservadora del alcance del contenido fenoménico responden que ‘no’, mientras que aquellos que optan por una perspectiva liberal de la fenomenalidad perceptual responden que ‘sí’. El autor aclara el debate entre conservadores y liberales, y argumenta a favor de una perspectiva liberal de que el contenido de nivel-superior puede influir de manera directa al carácter fenoménico de la percepción.
Resumen: ¿Es el caso que los humanos ven interacciones causales? Cierta evidencia sobre la percepción visual de interacciones causales, en particular, el trabajo de Michotte a estudios contemporáneos, sugiere que podemos ver algunas interacciones causales en el mismo sentido en que podemos escuchar el habla. La percepción causal, así como la percepción del habla, es una forma de percepción categórica.
Resumen: El eslogan de la Perspectiva del Contenido es que ‘las experiencias perceptuales tienen contenido representacional’. En la primera parte del artículo se explica por qué la Perspectiva del Contenido debe reformularse para omitir cualquier referencia al término ‘experiencias’. En la segunda parte se argumenta que la Perspectiva del Contenido es correcta. En el último apartado, se argumenta que los oponentes a la Perspectiva del Contenido están justificados en parte porque el error perceptual se debe a la falsedad de las creencias.
Resumen: Es ampliamente aceptado que la experiencia perceptual es una forma de intencionalidad, i.e., que tiene contenido representacional. Muchos filósofos interpretan esta idea diciendo que la experiencia -como la creencia- tiene contenido proposicional, i.e. puede ser verdadera o falsa. El autor acepta que la experiencia perceptual tiene intencionalidad, pero rechaza que tenga contenido proposicional. Que el contenido de la experiencia sea proposicional no se sigue de que la experiencia sea intencional, ni del hecho de que las experiencias sean correctas o incorrectas. En la conclusión de este trabajo se considera la relación entre esta cuestión y la cuestión sobre si la experiencia tiene contenido no-conceptual.
Resumen: El autor acepta la idea de que hay una diferencia estructural entre la vista y el tacto. Sin embargo, argumenta que esta diferencia se establece exclusivamente en términos del carácter fenoménico de las experiencias, permaneciendo neutral sobre las diferentes teorías de la percepción.
Resumen: Es sabido que la teoría de la percepción sensible de Alberto Magno es una síntesis de la “Teoría Sentidos Interiores” de Avicena, y algunos otros elementos de otras teorías de la percepción, tales como las de Averroes, Costa ben Luca o Aristóteles. Aunque la teoría de Alberto está construída sobre estos elementos, en este artículo la autora defiende que la noción precisa de ‘representación’ que subyace y da unidad a la teoría de Alberto en el De homine no proviene ni de sus fuentes griegas ni árabes. Se defiende que esta nueva noción de ‘representación’ sigue una suerte de principio de composicionalidad, prueba de lo cual es que Alberto distingue claramente entre las reglas de composición de los objetos sensitivos, y la composición de los elementos mismos. El resultado de la combinación entre estos elementos y las reglas de composición es llamado por Alberto “Species Sensibilis” al nivel de sentido común, mientras que la combinación entre elementos y reglas, proviene de una actividad psíquica similar a la visión interior de Agustín de Hipona.
Resumen: En este capítulo se interpreta, desarrolla y defiende la Perspectiva del Contenido sobre las experiencias perceptuales visuales. Según la Perspectiva del Contenido, todas las experiencias perceptuales visuales tienen contenidos. En este capítulo se explica cuáles son las tesis de un defensor de esta perspectiva, y se argumenta que sus compromisos son compartidos por un amplio rango de teorías filosóficas de la percepción.
Resumen: En este artículo se presenta un reto a la importancia de la noción de representación para comprender a la experiencia perceptual, reto que surge de una subclase de experiencias denominadas ‘permisividades’ (‘affordances’).
Resumen: El objetivo del artículo es examinar una propuesta sobre percepciones de éxito. Dicha propuesta consiste en comprender a la experiencia sensorial consciente involucrada en la percepción de éxito en términos relacionales. En primer lugar, el autor intenta aclarar cuáles son los compromisos de la perspectiva relacionista, y en dónde descansan los desacuerdos con las perspectivas en disputa. En segundo lugar, el autor sugiere que ciertas consideraciones en relación con el carácter fenoménico de nuestra percepción de eventos podrían favorecer a la propuesta relacionista.
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PAPERS
Abstract: The author presents a grammatical study of the locutions we make based on our perceptual experiences, to distinguish intentional contents from material objects and mental entities.
Abstract: The phenomenal character of perceptual experience involves the representation of colour, shape and motion. Does it also involve the representation of high-level categories? Is the recognition of a tomato as a tomato contained within perceptual phenomenality? Proponents of a conservative view of the reach of phenomenal content say ‘No’, whereas those who take a liberal view of perceptual phenomenality say ‘Yes’. The author clarifies the debate between conservatives and liberals, and argue in favour of the liberal view that high-level content can directly inform the phenomenal character of perception.
Abstract: Can humans see causal interactions? Evidence on the visual perception of causal interactions, from Michotte to contemporary work, is best interpreted as showing that we can see some causal interactions in the same sense as that in which we can hear speech. Causal perception, like speech perception, is a form of categorical perception.
Abstract: The “Content View”, in slogan form, is: “Perceptual experiences have representational content”. The first, part of the paper explains why the Content View should be reformulated to remove any reference to “experiences”. The second part of the papers argues, as against Bill Brewer, Charles Travis, and others, that the Content View is true. One corollary of the discussion is that the content of perception is relatively thin (confined, in the visual case, to roughly the output of “mid-level” vision). Finally, it is (briefly) argued that the opponents of the Content View are partly vindicated, because perceptual error is due to false belief.
Abstract: It is widely agreed that perceptual experience is a form of intentionality, i.e., that it has representational content. Many philosophers take this to mean that like belief, experience has propositional content, that it can be true or false. The author accepts that perceptual experience has intentionality; but he disputes the claim that it has propositional content. This claim does not follow from the fact that experience is intentional, nor does it follow from the fact that experiences are accurate or inaccurate. The author ends by considering the relationship between this question and the question of whether experience has non-conceptual content.
Abstract: Someone who has more sympathy with traditional empiricism than with much of present-day philosophy may ask himself: ‘How do my experiences give rise to my beliefs about an external world, and to what extent do they justify them?’ He wants to refer, among other things, to unremarkable experiences, of a sort which he cannot help believing to be so extremely common that it would be ridiculous to call them common experiences. He mainly has in mind sense-experiences, and he thinks of them in a particular way. His way of thinking of them, roughly speaking as something ‘inner’, is one on which recent logico-linguistic philosophy has thrown a good deal of light. The relevant special notion of an experience contrasts, among other things, with a certain more general biographical notion of an experience, which some dictionaries indicate by the definition, ‘an event of which one is the subject’. This book explores the concept of experiences, focusing on the disjunctions between perception and illusion.
Abstract: The author pursues the idea of there being a structural difference between sight and touch. However, the author wants to argue for this solely in terms of the phenomenological character of these experiences, remaining neutral between different theories of perception.
Abstract: It is widely known that Albert’s theory of sensible perception is a synthesis of Avicenna’s ‘Inner Senses’ Theory and some elements of other perception theories, as such as those of Averroes, Costa ben Luca or even Aristotle. Nevertheless, albeit Albert’s theory is built upon these elements, in this paper the author argues that the very notion of representation that underlies and gives unity to his theory in De homine comes neither from his Greek nor Arabic sources. The author argues that this ‘new’ notion of representation follows some sort of compositionality principle given that Albert clearly distinguishes between composition’s rules and the compound elements. The result of the combination between elements and rules is the so-called “species sensibilis” at common sense level (sensus communis); while the combination between elements and rules comes from a psychic activity that resembles the Augustinian inner vision.
Abstract: This chapter interprets, develops, and defends an important thesis about visual perceptual experiences:
The Content View: All visual perceptual experiences have contents.
This chapter explains what the Content View says and argues that its commitments are shared across a wide range of philosophical theories of perception.
Abstract: In this paper, the author draws out a challenge to the centrality of representation in perceptual experience that arises from an important subclass of experiences of affordances.
Abstract: The aim in this paper is to focus on one of the proposals about successful perception that has led its adherents to advance some kind of disjunctive account of experience. The proposal is that we should understand the conscious sensory experience involved in successful perception in relational terms. The author first tries to clarify what the commitments of the view are, and where disagreements with competing views may lie. Then he suggests that there are considerations relating to the conscious character of our perception of events that speak in its favour.
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